torsdag 22. oktober 2009

Ein skygge av meg sjølv


 Eg veit ein del om å vera ein skugge av seg sjølv.
Om å ikkje ha overskot.
Om å vera utmatta.
Om å ikkje leva det i livet ein kunne ynskja seg.
Om å tilbringa mesteparten av døgnets timer i seng eller på sofaen. 

Er ikkje klar for å sei så mykje om det.
MEN

I fjor på desse tider og fram til for ca. 6veker sida, trudde eg, tenkte eg, at eg aldri kom til å klara å gå til fjells igjen . 
At eg aldri kom til å få sjå den nydlige utsikten frå fjellet bak huset vårt.

MEN
I dag har eg vore der.
Til topps. 
Våt av svette.
Våt av gledes tårer.

I nydleg haustvær.
Solnedgang.
Nydlige farger. 
Det var som fjellet berre ynskte meg velkomen tilbake. 

Ein seier var det og.
Eg har mine plager og symptomer som eg skal læra meg å leva med. 
Men eg er frisk.
Eg har levd meir denne siste månaden , enn det eg har gjort siste året.
Om livet likevel kunne vera godt før:
DET ER FANTASTISK NO. 

 


Dessverre gløymde eg fotoapparatet, så desse solnedgangane er andre kvelder. Har bilder på mobilen, men korleis få dei derfrå og over hit....hmmm det er framleis ei gåte for meg.. men eg veit om ein som kan....
 

11 kommentarer:

Cecilie sa...

Fint skrevet! Godt å høre at du føler deg bra!

Ønsker deg en god helg! :)

Klem, cecilie

Troen og Haapet sa...

Så kjempe flott at du føler deg bra nå..ja, for det er nuet man må være;)
Gleder meg med deg og ønsker deg alt godt (og mange gode turer)videre!
Klem

Ingvild sa...

Du er flink til å setta ord på følelser og tanker....kjekt å høyra at da går rette veien med deg og helsa di....Ha ei god helg :)
Klem

Torill sa...

Tusen takk alle saman !
Og Ingvild: Veldig kjekt at du vågde deg innom her. Du er velkommen tilbake. God helg til deg og dine og !!

Hanne sa...

Du skriver så nydelig, og det treffer meg i hjertet. Man skulle være flinkere til å leve i nuet, og til å nyte dagene som de er. Hverdager er det mest av i livet, og derfor må vi ta vare på dem og selv sørge for små lysglimt innimellom. Godt å høre at du føler deg frisk.

Klem fra meg.

Bestemor Drillo sa...

Så fint du beskriver dine tanker om en glad dag,
og om mindre glade dager ! Det er så godt å høre at du har vært der du har drømt om så lenge, selv om det ikke er noen lang reise, så tror jeg at for deg var det en seier! Jeg ønsker inderlig at du kan samle mange slike stunder i" årsoppgjøret"! Klem til deg fra meg og haen flott dag;)

Havfruen sa...

Skjønner dette har vært en stor seier for deg:) Nyt den:) Viktig å leve i nuet og veldig vikit og ta vare på de GODE opplevelsene:)

HA en fortsatt flott dag og klem fra meg:)

Troen og Haapet sa...

Inne hos meg ligger det en utfordring til deg;)
God helg;)

Mia sa...

Det tar, har jag fått mig fortalt, lika lang tid att gå nedover som oppover. Problemet er vel kanskje at man ikke er oppmerksom på nedoverbakken før det er forseint. Det må vare en god fölelse å komme hele veien opp til topps, veien var sikkert litt humpete, men til slutt har man nådt målet, en erfarenhet rikere. Carpe diem! og lykke til :)

Stubbetufsa sa...

For en flott beskrivelse av at du lyktes! Og skyggebildet er veldig talende!
Jeg ønsker deg fortsatt mestring!
Klem fra nord!

Mariann Louise sa...

Hei, jeg er selv en fersk bloggdame fra Vestlandet,og etpar år eldre en deg. Kjente meg så godt igjen i ditt siste innlegg, sliter selv med helsen, og opp en bakketopp, kan være en stor seier og god medisin!

Jeg vil gjerne følge med på bloggen, og håper du vil besøke meg på min blogg også, har et lignende innlegg der jeg klarte å komme meg med hundene ut i det fri, til høstens herlighet:) Litt ned på siden, om du gidder, altså! Dette stedet er min hjertemedisin, hundene også!
Bor også på en bitteliten, gammel gård. Ganske nyinnflyttet, så er bare småpudler og maltesere hos oss enda. Lurer litt på å få geit og noen høns, men ble litt tilbakeholdne da både far i huset og jeg fikk helseplager samtidig...en dag ad gangen:)

Ha en fin kveld, hilsen Mariann