onsdag 21. oktober 2009

Nydleg haustdag i hagen


Sol frå blå himmel i dag. Fin temperatur.
Utruleg deilig å vera ute.
Tok mange bilder.
Glimt frå hagen i dag.


 Dette er ei av mine gamle blå keramik-potter, billige i si tid. No er dei spraymala med fleire lag tynt svart. Litt artigt at mønsteret framleis viser med lys farge.


 Pleier å vera ein hosta i krukka til venstre. Ville bare visa murearbeidet til min kjære mann.



Kjem liksom ikkje forbi kinasøten.... 
Sånn ser det ut hos oss i dag.
Håper du også har hatt ein fin dag ! 

10 kommentarer:

Hanne sa...

Så koselig hage du har, og muren var flott. Jeg er veldig glad i stein, men har ikke noe selv. Skulle gjerne hatt en mur av store steiner, det er så flott.

Asbjørg sa...

Så fin hage du har!

Kinasøten har nydelig farve,den er jeg fristet til å skaffe meg!

Havfruen sa...

Du og du så vakkert du har det:) Vi har nettopp flyttet "på landet" og bor 20 m fra havkanten. Her finnes bjørk, epletrær og noe jeg ikke vet hva heter:) Flat stor tomt...så til våren må jeg sette igang. Men spent på hva man kan plante her med tanke på mye vind. Men gleder meg til å komme i gang:)
Nyt høstkvelden:)

Troen og Haapet sa...

Flott vær og flott murerarbeid!
Liker så godt mur og stein. Fin bakgrunn for planter, utegrupper eller annet man ønsker å pynte opp med..du er heldig, som har en så flink mann!
Ønsker deg en fin torsdag;)

Bestemor Drillo sa...

For en flott hage du har med mye stenarbeider ;) Det gir liv til hagen! Jeg misunner deg de vakre blomstene du har ennå, men våren kommer tilbake med nye muligheter på alle områder får vi tro;)) Ha en flott dag!
klem fra meg!!

Eirin Bjørnstad sa...

Stein og mur er noe med det fineste jeg vet. Her var det mange gode ideer å hente!
Og du, nok en gang takk for den store overraskelsen. Jeg smiler ennå ved tanken.
God klem!
Eirin

Solveig sa...

Og du gjør meg glad med dine fine kommentarer:o) Så koselig hage du har! Jammen litt av et arbeid med stein som er denlagt her. Vi har også mange steinmurer-min mann påstod han ble steingalen på hele greia:o))
Herlige hagebilder-det er nesten som om sommeren banker på døra igjen!
Ha en fin ettermiddag.
Klem fra Solveig

Mia sa...

Som alle de andre her er jeg helt imponert over det du viser fra hagen din, steiner er 'bara läckert', sån tur du har at mann din er så hendig at du får hjelp, har tre muskelkjemper i huset, men stein må jeg ta selv ;) Følger gjerne utviklingen og ser frem emot vårens inlegg, hvis hagen ser slik ut nå, vad skal då dette ende? Ha det bra nå :)

Stubbetufsa sa...

Bra hage med fine murer! Du har en flink mann!
Katten var kjempeflott, håper ikke du er allergisk! Men det finnes allergisprøyter i dag, min bror har levd med høystøvallergi i alle år, og han er bonde!
Hilsen fra Nord-Troms!

Ramme Alvor sa...

Her var det fine og forseggjorde murar, reint så eg vart misunneleg :) Kinasøten var flott, min og står i flor no...heilt aleina og derfor dobbelt so fin :)

Klem!