mandag 18. januar 2010

Hekle rundt i ring.....



I forrige veka somla eg meg endeleg til å kjøpa den største heklenåla dei hadde på butikken.
Denne helga fann eg fram gamle dynetrekk, tynnslitte her og der og med hol !
Prosjekt hekle golv"teppe" var i gang.


Rivinga av remser på ca 2 cm. breidde gjekk greitt.
Tyngre vart det då eg byrja og hekla. Men det er rart med det..... når ein tilpasser teknikken så går det greitt.

Her er ei frøken på tolv som gleder seg til å få teppe på rommet sitt ! 



Så, no skal eg setja meg til å hekla.....
Ha ein fin kveld !! 

20 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Dette blir lekre tepper, men sikkert hardt å få det sammen? Ha en fin kveld;)

Torill sa...

Ja, litt tungt for sånne som har litt vonde skuldrer (les meg ), men blei betre då eg fann ein teknikk som fungerte. Skal nok bli eit teppe til slutt !!

Cecilie sa...

Så lurt!!
Det blir sikkert flott! For en god ide!

Kanskje jeg skal fri til bestemor, som er flink til å hekle. ;)

Klem!

Ingvild sa...

Du er svere, flink, men pass på armane dine :)

Havfruen sa...

Jøss...hekle gulvteppe:) Du imponerer meg:) Ser ut til å bli et flott stykke arbeid:) Det største jeg har heklet var et par grytelapper....
Lykke til:)
Nyt mandagskvelden, klem til deg:)

Kort og Søm sa...

Det kommer til å bli kjempe fint!!
Og veldig bra med gjennbruk, men hvor tykk heklenål bruker du?
Klem Fredrikke :o)

Anonym sa...

Det blir helts sikkert kjempe fint! Gleder meg til å se det ferdig!

Klem Igi

Asbjørg sa...

Oi,så artig!Har faktisk hekla ei sånn matte engang jeg også,rettere sagt to,den ene var av plastposer klipt i remser.

Laila -Karin sa...

Det kommer til å bli knallfint.
men det må jo være ølitt av en jobb

Torill sa...

Fredrikke ! 8mm står det på heklenåla !!

Randi sa...

Det var lurt, der fekk eg eit tips til neste prosjekt! Har så masse stoff liggande og alt kjem nok ikkje til å bli dokkeklær :-)

Cecilie sa...

Forresten..
ligger en liten ting til deg på bloggen min! :)

klem, cecilie!

Troen og Haapet sa...

Åååå, som jeg skulle ønske jeg kunne hekle! Nå er det virkelig snart på tide å lære seg det- "Kristin: ta deg sammen";)))
-Men dette blir veldig fint og skjønner godt at datteren din gleder seg;)
Riktig flink er du!
ha en fortsatt fin heklende dag;)
Klem

krepsemor sa...

Hørte på radioen i dag, at biblioteket i Ålesund arrangerer heklekurs, og at kurset var fullbooket pluss at noe står på venteliste! De fleste av kursdeltakerene er rundt 40 år! Egentlig rart at ikke den generasjonen kan å hekle! Selv lærte jeg å hekle av min bestemor for mange år siden! Men gulvteppe har jeg ikke prøvd meg på enda!
Veldig lurt å bruke utslitte sengeklær, for hvem har ikke det etter noen år? Tenker jenta blir fornøyd når det blir ferdig!
Legg ut bilde på bloggen din da, når det er ferdig?

LisaMatilda sa...

Vad fint det blir! Kul att hälsa på här hos dig!

Henriette sa...

WOW! No vart eg skikkeleg imponert! Gler meg til å sjå resultatet:0) Lukke til!

Klem:0)

Hilde sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh! Et slikt teppe skulle jeg gjerne ha heklet meg ogs - har du en slags oppskrift???? Og vil du dele?
HIlde

salige lavendel sa...

For en knakende god ide!!! Bildet av de tre "nøstene" var også superflott!

Røsslyng sa...

Så lur gjenbruk, det blir sikkert tøft når det er ferdig. Håper vi får se resultatet :)

Ramme Alvor sa...

Du får no hekle deg ein tur innom bloggen min i kveld :)

Klem!