onsdag 16. desember 2009

Lilla og lys i førjulstida

 
Her går det i førjulsaktiviteter for tida.
Me koser oss på forskjellig vis. 
Lys er viktig. Det skaper ro, god stemning.
Levande lys, julebarne-tv, nokre julekjeks. 
Gode pusterom i ei travel men trivlig førjulstid.
 
Levande lys.
Elektriske lys. 
Begge deler bidrar til god stemningsbelysning.
 
Lørdag sat jentene og eg i fleire timar og pakka inn og 
merka julegåver.
Det var også ei koslig stund.

Eg bruker mykje lilla i førjulstida, medan raudt snik seg inn meir og meir no når me nærmer oss jul.
Til og med kvelds-sola bidrog med lilla her ein kveld.


 

Har vore litt borte frå bloggen min no. Mista litt piffen då dotter mi, som bruker samme pc, innstalerte Picasa. Det skapte trøbbel i mine blogge-bilde rutiner og eg fann ikkje heilt ut av det. Ser at picasa gir gode muligheter for bilderedigering,kan tenka meg å behalda det men finn ikkje heilt ut av korleis, enno.....
Kjem nok snart tilbake no.
Ha det godt. 

8 kommentarer:

Troen og Haapet sa...

Hei, min venn;)
Så fint at dere koser dere i førjulstiden!Her går det i nogenlunde det samme som hos dere, så vi "Nordkvinner" er nok opptatt av tradisjoner;))
Lys må til..masse lys;)
Picasa er genialt og morsomt..bare prøv!
Ønsker deg en flott førjulsonsdag og kos dere videre;)

Ps! Trening hjelper, men er i en prosess..opp;)

Havfruen sa...

Godt å kose seg i denne tida. Lys er et must, går i lilla her også men de røde er kjøpt inn og klar til og overta:)
Fortsett og kos deg:)

Turid sa...

Koselig lilla stemning hos deg- alle lysa en bruker nå skaper god stemning-og telys med julerøkelse hører med.
Picasa bruker æ også, synes det er greit, alt nytt er skummelt /vanskelig i begynnelsen iallefall om en ikke er en racer på data, det er ikke æ!
Søte pakker du har laga, det er blitt noen få slike her også, men som oftest er æ ute i siste liten , da blir de bare helt vanlige og kjedelige.

Røsslyng sa...

Stemningsfulle bilder hos deg og beundringsverdig at du klarer å beholde roen i alt førjulskavet.

Mia sa...

Ser ju egentligen ikke ut som om du trenger Picasa, bilderna dina er ju bestandig lika fina, men Picasa er supert når man först får taget på programmet. Nå må jeg snart få sett å gi meg ut i verlden og fikse gavene, har fortsatt ikke fått meg selv i gir, gruer meg for alle køer...

Bestemor Drillo sa...

Du beskriver lillatiden så vakkert! Nydelige bilder også! Picasa blir du gladi etter hvert, det har jeg blitt! Ha en flott dag i morgen;) Klem fra bestemor!

Ruths datter sa...

For et flott himmelbilde du har tatt.jeg styrer veldig med bildene på bloggen min.Synes at alle får alt så fint til.Mine bilder lever sitt eget liv.Ja ja

Hanne sa...

Trivelig å se deg igjen. Ser at du har kost deg den siste tiden, med både lys og gaver. Her begynner det å se litt rødt ut, men vi har stort hus så egentlig er det lite julepynt. Men nok for oss.

Ha en fin dag.