tirsdag 3. august 2010

En sommer er over...........

......men minnene om den består........

Veit ikkje heilt kva som skjer men den store bloggelysta er visst reist på bærtur...hehe. 
Er i allefall ikkje her. No bestemte eg meg for berre å skriva og sjå kva som skjer. Kanskje dette var ein kneik eg skulle over....??

Rart at ein som hagegal kan mista lysta akkurat no når hagen er i full sving.... Viser seg fram både med og uten ugras...Helst med, dessverre... Har fylt på med ein del formolda smaladrit, nydleg mold, men fy så mykje ugrasfrø det var i den...... Mista litt motet rett og slett. Og kosen.Og eg har aldri klaga for ugras før..... No har min kjære mann vore og kjøpt kompostmold til meg ! Men den må eg jo vera litt forsiktig med -den er "sterk".

Rosene mine har visst likt påfyll av denne molda då. Og ein del andre planter. Skal nok dela med doke etterkvart.

I dag kun eit lite glimt frå ferieturen vår til København. Og bilete er sjølvsagt frå Botanisk hage !!

Og så kjenner eg på at sommeren er over alt før den virklig har vist seg fram. Og det er eg litt lei meg for !!

15 kommentarer:

Asbjørg sa...

Ja tenk at sommeren snart er over,litt vemodig synes jeg.Vi har vært bare i Trøndelag og i Møre i ferien,og det føles litt som sommeren bare var på besøk av og til.
Nå får vi bare se fremover og håpe på en god høst!

Laila -Karin sa...

Vi kan ok enda få en praktfull sensommer, så ikke mist motet helt.
Blogglysten kommer nok den, vi har vel alle slike perioder.
Ha en fin uke
Klem

Lene Megan sa...

Jeg håber da virkelig ikke, at sommeren allerede er forbi! August kan sagtens være en fin måned vejrmæssigt, så lad os håbe på det!

Håber du havde en dejlig tur til København - min by!?

Jeg har jo selv været i Nord Norge og har nydt hvert sekund. Smukt land!

Klem

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Håper sommeren varer lenge ennå...vi har nesten ikke hatt sommer i år..ikke sånn ordentlig sommer:)
Vemodig at kveldene er blitt mørkere...
Flott bilde fra Botanisk hage:)
Og blogglysta kommer skal du se:)
Klem til deg!

Hanna sa...

Flott bilete frå botanisk hage i København. Hmm... lurer på om eg skal leggja neste års summarferie dit? Blogglysta kjem, ver sikker.

Mia sa...

Uff, det är som att höra mig själv, att sommaren snart är förbi, men iår inser jag att det fortfarande ¨ra i varje fall två månader kvar, vi har ju så mycket fortfarande att se fram emot, tänk på det :)

Marie sa...

Kanskje får me ein "husmannssommar" nå på tampen :) Ikkje gje opp ennå!

Eg brukte kuskit som hadde lege og molda seg i fleire år rundt rosene mine eit år. Å som eg angrar det! Har hatt ein evig tilbakevendande kamp mot vassarve etterpå. Nå kjøper eg berre kumøkkkompost i sekker, koste kva det koste vil!!!

Kort og Søm sa...

Blogglysten kommer og går innimellom, tror det er sånn for flere.
Så morro med den lange (og litt rare) fisken i innlegget under her!
Får håpe på noen fine soldager i august :O)

Hanne sa...

Jeg har omtrent ikke blogget i sommer, og heller ikke tittet innom andre blogger. Men nu som huset er tomt for feriegjester og jeg er to uker inn i den nye tidsregningen, som er "etter ferien" så er jeg i gang igjen.

Koselig å se deg igjen.

klem fra meg.

Solveig sa...

Ja, det er rart med det. En kryper liksom mer ut av huset om sommeren og blogging og inneliv må vike plass. Men nå nærmer høsten seg og da kommer vi vel i hus igjen noen og enhver:o)
Nydelig bilde fra botanisk hage! Veldig kjekt å titte på slike steder!
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig

Bestemor Drillo sa...

Slike perioder har vi alle tror jeg, men nå blir det mørkere kvelder og lune innesyssler og det gleder jeg meg til! Klem fra bestemor!

Eirin Bjørnstad sa...

Så godt å få Tullikinnlegg igjen, nå er jeg med igjen, kjenner jeg. Fint å lese bloggen din, skal lese meg opp på det jeg har mistet. ;-)

Alt godt fra Eirin

Marie sa...

God helg :)

Solveig sa...

Ønsker deg en flott helg og håper blogglysta kommer tilbake. Kjekt å ha deg med her:o). Hagen min er nå på full retrett, men det er egentlig hageiveren også Nå har jeg lyst å jobbe litt i huset.
Ha en nydelig septemberdag.
Klem fra Solveig

Hanne sa...

Du er ikke alene om å ha mistet litt av blogg-gløden. Jeg strever litt med å holde meg i gang, men kanskje kan høsten riste liv i meg igjen.

Jeg føler vel også at sommeren var over før den kom igang. Vi hadde en intens grillsesong, og plutselig var det full stopp. Vi har ikke sittet på terrassen og kost oss på lange tider.

Og det er litt trist.