lørdag 8. mai 2010

Kom mai du skjønne,milde...

Mild og mild fru Blom !! Min kjære mann er no og henter ved. Me fyrer enno i ovnen sånn av og til. 
Når det er sagt har dagen vore flott. Sola skin og varmer på lune stader. Ein kalde vind har hatt overtaket andre stader.


I dag har eg vore i eit beite og plukka stein. På timevis. Eit godt stykke arbeid er gjort. Nokre steiner vart lagt i eigen haug og er no komen heim i hagen !! Meir motiverande å plukka stein når eg veit nokon kjem med meg heim i hagen !!
Litt tid i hagen vart det no i kveld. Har slått den vesle plenen min for første gang i år. Då vart det freistande å setja stolane der i kvelds-sola og pynta litt.

Dette er finaste staden å sitja og nyta kvelds-sola og sjå ho gå ned. Men når gradestokken kryp ned til fem grader er det godt å trekkja inn att.
Så får eg nyta hagen for andre gang på bileter. Årets første rododendron blømer. Den er egentlig lys gul, og er nesten heilt dekka med blomer.

Første og siste bilete er frå det bedet som det blømer mest i for tida.
Til slutt denne fine gule som lyser opp eit lite bed heilt på eiga hand. Rekner med det er ein aurikkel dette og. 
I morgon har mi ynste dotter på tolv bestilt tur med sine foreldre. Grillmat, eingangsgrill og diverse kos er kjøpt inn. Sånne søndags-turer hadde me ofte då jentene var små, men det har av forskjellige grunner vorte mindre med åra.Tenkjer at jenta mi må ha nokre gode minner frå slike turer sidan ho no inviterer oss med!! Herlig synest eg.
Med ynskje om ein god søndag til alle.

11 kommentarer:

Ramme Alvor sa...

Å herlighet for ei blomsterprakt!!!
Her er det framleis berre krokus og påskeliljer som blømer...dei primulene dine var verkeleg flotte, og rododenron også!

Klem!

IngunnBW sa...

Har du virkelig Rhododendron som blomstrer allerede? Heldige du! Og så mye annet flott, de ferskengule auriklene var fantastisk skjønne :)

Turid sa...

Flott blomster prakt hos deg- og gratulerer med tolv åringen , som inviterer mor og far med på tur .
Ha en flott bursdagstur!!

Mia sa...

Sitta der i kveldsolen ser skönt ut, hos oss sluttet det å blåse ved sjutiden så jeg och mannen gick inte in för kl vart närmare tio, en härlig kveld.
Ditt blomsterbedd verkligen prunkar av färger, primula och aurikler borde jag haft flera av.. och rododendron din är praktfull :)

krepsemor sa...

Så fint det var i bedene dine! Den Rhododendronen var bare helt nydelig! Jeg skal ha et par lignende i bedet i nedkjørselen i år. Vi sagde ned 4 digre sypresser i vår, jeg tror de var over 3 meter høye, så der blir det muligheter for andre ting!
Herlig med sånne søndagsturer! Kos dere skikkelig!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakker blomsterprakt hos deg!!
Ikke mye blomster her ennå,med minusgrader på natta går det ganske seint...
Fantastisk Rhododenron:)
God søndag og ny uke!!

Laila -Karin sa...

Du så mye flott som blomstrer hos deg.
Ikke så veldig mye her enda .
Så naboen hadde rodendron i full blomst.
Jeg gleder meg til å få handlet inn litt nye planter . Regner med å få det gjort i uken.
Klem

Asbjørg sa...

Fargerikt hos deg også ser jeg!
Jo,det ble etpar nye aurikler på lørdag,men de hadde ikke fått inn så mange enda,blir nok en tur dit senere også!

elle-melle sa...

Så masse fint som blomstrer hos deg nå!
Tenk at rhododendroen allerede er i blomst, også så masse blomster det var på den!
Sitteplass i kveldsol er deilig, og her så det godt ut å sitte.
Nyt kvelden i kveld også om vinden ikke er for sterk:)

Bestemor Drillo sa...

Du har virkelig vår du!! Jeg er litt misunnelig for her var det minus 5 gr. i natt! Nydelige bilder hos deg;)) Klem!

Hanne sa...

Ikke en blomst å se i mine bed enda, så jeg tror jeg bor på gal plass i landet. Iskald vinter og kald vår har nok satt sine spor her. Men herlig å se på din blomstrende vårhage.

Pc'n min kommer tilbake over helga. Hurra.

Klem fra meg.