fredag 30. april 2010

Aurikkel

Denne aurikkelen med denne fargekombinasjonen
er den flottaste eg veit.
Fint å tenka på at dette er samme plante som svigermor sådde og dreiv fram i den tida det ikkje berre var å gå på hagesenter og kjøpa.
Har også denne i to farger til. Kjem tilbake til det.

I dag er været tungt og grått hos oss. Denne veka har det vore lite hagearbeid. Men hage runde har eg hatt kvar dag. Så kjekt å sjå kva nytt som spirer, nye knopper, knopper som opner seg.
Men på vær og temperatur skulle ein tru det var haust.
 Ser også at eg har mista fleire rododendron i vinter. Ikkje så kjekt syn.
I går observerte eg fyrste blom på ein av dei små rododendronane mine !!
God helg alle hage-venner !!


8 kommentarer:

Hanne sa...

Vi har fremdeles en snehaug på den ene plena vår. Og i morgen er det 1. mai. Tragisk, spør du meg. Vi har ikke gjort annet hagearbeid enn å rake plena og ruske opp i de bedene som var fri for sne. Stort mer er det ikke å gjøre. Våren er sein i år.

I mellomtiden kan jeg jo se på hagen din.

God helg, og klem fra meg.

Kort og Søm sa...

Det var en nydelig blomst!
God helg :O)

Furulunden sa...

Fint bilde av bedene dine. Virkelig begynt å spire hos deg.

Solveig sa...

For en fantastisk hage du har! Og for en utsikt ( på bildene under her!). Nydelige blomsterbilder - veldig spennende nå når alt våkner til liv i hagen!
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig

Ruths datter sa...

Nydelig aurikkel.Koselige bilder du viser oss her.
Klem

Mia sa...

Kan inte ha vart helt enkelt når man inte bara kunde köra inom gartnern, men så extra kul när något spirade. Din Aurikel tycker jag om, mörk och delikat :)

Røsslyng sa...

Nydelige bilder av aurikkelen!
Alltid trist med planter som ikke har overlevd vinteren, men det gir også muligheter for forandring og nyanskaffelser ;)
Ha en strålende hagehelg! :)

Solveig sa...

Det ligger en liten hislen til deg inne i bloggen min. Ta den om du vil:o)
Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Solveig