fredag 19. februar 2010

Februarhagen.

Tenk at no har me hatt snø på bakkane i over to månader...... 
Her ute i havgapet er det høgst uvanleg.
Tenkjer på korleis hagen min vil tåla dette ??


Noko grønt er det likevel å sjå. Vårlyngen, Erica, er klar for blømimg. Han er fin der han kikker opp av snøen.
Denne stiller med små gule knappe-blomer utpå sesongen.... men er no veldig fin no og med sitt sølvgrønne bladverk.
I fjor gjekk eg til innkjøp av ei julerose , og så planta eg ut ei frå ein juledekorasjon. Før snøen kom såg eg den eine var klar, men no......
 Under snøen her.....
Håper julerosa har lyst å bløma seinare og !!!

Har alltid vore oppteken av det vintergrønne i hagen
Så til trass for det kvite, her er grønt og !
Grønne greiner som blir koparbrune om vintaren er også fine kontraster.
go`helg !! 

12 kommentarer:

Havfruen sa...

Du har mere snø enn meg ser jeg. Her er det bare is...Kulden er tilbake også....men det går mot lysere tider. GLeder meg til å gripe fatt på hagen..
Bra du har fått fixet firefox:)
Riktig god helg, klem:))

Linda sa...

Hei!Koselig å titte inn hos deg.
Masse flott du har i hagen,ja det ligger i dvale.
Hekleteppet ble flott.
Kos i ildhuset deres,har du baksteovn der?
Vi var en gjeng med damer som bakte i baksteovn,
morro.God helg!Linda :))

Torill sa...

Hei Linda ! Ingen baksteovn i eldhuset (og ikkje er eg ein god eller interessert baker heller....)Masse kos og det er mulighet for å koka på vedovn der då. Ikkje prøvd det enno.
Klem Tullik

krepsemor sa...

Jeg kan jo skimte grønt i hagen din! Her er alt begravd i snø, og det ser ikke ut til å smelte noe foreløpig heller ;o( Så fin tomt dere har! Det er en fordel med skråa tomt, for da reiser snøen fortere ;o) Julerosen din blomstrer nok når snøen smelter! Flott lyng, og fine grønne planter også, ser jeg!
Ha en kjempefin helg!

Hanne sa...

Du har så fin hage, med bakke. Her er alt dekket med sne, og den blir nok ikke borte på en stund.

Ha ei fin helg og klem fra meg.

Asbjørg sa...

Hei!Tusen takk for kommentar hos meg.Du har en flott hage,håper ikke all snøen ødelegger noe.Den gir jo god isolasjon mot kulda ihvertfall.Det skal bli sååå deilig å se alt som dukker opp etterhvert,hos oss er det masse snø enda,mens fortau og gangveier er blitt til isbaner.Skikkelig skummelt å ut å gå fortiden!
God helg!

Anne (Moseplassen) sa...

fine glimt fra hagen :)
Visst er det vintergrønne (og vinterbrune og vintergrå) gull i hagen!

Britaiskogen sa...

Hei, jeg har hørt at februar er en fin mnd å potte om geranium. Artig dette! Må få høre hvordan det går videre..Lykke til

lavendel mio sa...

Hei!!
Takk for koselig helsing:)
Nydelig blogg du har!
Heldig du som skimter litt grønt i hagen din...her er det snø, snø, og atter snø...og kulde.
Heldigvis har jeg masse bilde fra min sommerhage:))
Og nå er det vel på tide å plante om pelargoniene:)
Legger meg til som følger, så jeg husker å se inn til deg:)
Ønsker deg en fin lørdag, Hanne

Bestemor Drillo sa...

Februarhagen har sin sjarm den også!! Vakre bilder! God helg og klem fra meg!!

Ramme Alvor sa...

Uff ja, eg tenkjer på blomane min eg og. Her ligg snjoen meterhøg over heile hagen....vert vel ikkje vår med det fyrste i år :)
Men sola er no komen attende. Du hadde mykje flott i hagen din du :)

Klem!

Min Verden sa...

Ja, du - det er nok mange som har det sånn om dagen. Her er det slett ikke uvanlig med mye snø og kaldt - men, jeg blir like lei hvert år ;) Vel, vi holder vel ut og hagen din tror jeg klarer det bra. Takk for kommentar. Gleder meg til å se mer av hagen når snøen har gått.