tirsdag 17. juli 2012

Min nydlige kvite ridderspore.


Det dukker stadig opp nye favoritter i hagen. Jaja, nye og nye.... Ridderspore har eg alltid likt og hatt lyst på.  Trudde eg hadde kjøpt blå ridderspore for nokre år sida men etter eit hagebesøk her fekk eg greia på at det var ein type hjelm..... Den var feilmerka på hagesenteret.  Den, hjelmen altså,  lever i beste velgåande. Har hatt noko trøbbel med meldugg i dette bedet siste åra. Gravde opp og kvitta meg med noko i fjor og no ser det veldig bra ut. Og favoritten er altså denne kvitte riddersporen :




















Den heiter : 
Og du finner meir info om den på plantebloggen min :  http://tulliksplanter.blogspot.no/2012/07/ridderspore.html

Plantebloggen har eg laga for å laga oversikt og samla informasjon om plantene mine. Etter at eg skifta mal er den blitt bra synest eg. "Søkekassen" gjorde susen. No er det lett å finna det eg søkjer etter. Men for all del : Den er ikkje ferdig. Men ta gjerne ein titt og kom med tilbakemeldig. Nokre planter mangler bilete, andre mangler tekst, men meininga er at der skal vera begge deler.

Ellers får eg ikkje følgerfunksjonen til å virka.... Nokon som har vore borte i det samme og fått det til. Den virker på plantebloggen så kvifor ikkje her ??

Ha det godt.
Klem frå Tullik



10 kommentarer:

Mariann sa...

Den var nydelig! Så blomsterrik, det er tydelig at den trives hos deg.
Veldig lurt med egen planteblogg. Det burde jeg også hatt. Det er ellers lett for at opplysninger forsvinner eller går i glemmeboken, f.eks når en plante ble kjøpt eller hvem en har fått den av.
Ha en fin uke!

Parkvegens Hageglede sa...

Fantastiske riddersporer. Ser ut til at du ikke rå plaga av brunsnegler. her spiser de riddersporene av helt nede ved rota.. i år er det spesielt ille.
Flott jobb du har gjort med "plantebiblioteket" ditt, smart!
Hvordan går det med drivhusplanene dine?

Ruths datter sa...

Kjempefine riddersporer. Tror ikke jeg har sett de i hvitt før. Bare i blått.
Klem

Bente sa...

Nydelig vakker!
:-)

Marit sa...

Oiii, den var FIN! Har bare noen få blå riddersporer i år, de lilla ville visst ikke overleve vinteren, og sneglene forsyner seg grovt av resten. Tror nok hvit ridderspore havnet på ønskelisten her nå ja. Den var rett og slett lekker! :o)
Ha en fortsatt finfin dag!

Line i Alvehagen sa...

Nydelig ridderspore! Mine 'Galahad' står fortsatt i knopp og gjett om jeg gleder meg :)

Marie sa...

Ja denne var verkeleg vakker!
Kvitt er så fint, det lyser opp på regnversdagar så vel som soldagar :)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så utrolig lekker den er!
Den likte jeg kjempegodt:)
Jeg har blå ridderspore,og i år er den riktig flott den også, om ikke regnet tar den.
Ønsker deg ei flott helg, kos deg masse!

Asbjørg sa...

Utrolig lekker!Skjønner godt at den er en favoritt!

Anonym sa...

Hei min flotte ridderspor knekker hva skal jeg gjøre